• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

aulacastellar

Aula d'Extensió Universitària per a Gent Gran de Castellar del Vallès

  • Contacte
  • Blog
  • Historial
    • Curs 18-19
  • Portada
  • Activitats
    • Llistat conferències
    • Llistat monogràfics
    • Llistat sortides culturals
    • El documental del mes
    • Llistat viatges
    • Actes
    • Tríptic 3er. Trimestre
    • Valoracions 2 trimestre
    • Valoracions 3 trimestre
  • Agenda
  • Associació
    • La junta
    • Els estatuts
    • Patrocinadors i col·laboradors
  • Audios Conferències
  • Galeria fotos
  • Contacte
  • Blog
  • Portada
  • Activitats
    • Llistat conferències
    • Llistat monogràfics
    • Llistat sortides culturals
    • El documental del mes
    • Llistat viatges
    • Actes
    • Tríptic 1 trimestre 2019-20
    • Valoració primer trimestre 2019 – 2020
  • Agenda
  • Associació
    • La junta
    • Els estatuts
    • Proposta Nous Estatuts
    • Patrocinadors i col·laboradors
  • Audios Conferències
  • Galeria fotos

Els estatuts

Descarregar estatuts

AULA D'EXTENSIÓ UNIVERSITÀRIA DE CASTELLAR DEL VALLÈS, PER A LA GENT GRAN

Estatuts

CAPÍTOL I. DENOMINACIÓ, CONSTITUCIÓ I FINS DE L'ASSOCIACIÓ

Article 1

Es constitueix l’associació Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran
de Castellar del Vallès, en règim d’autonomia i en el camp delimitat per la
legislació vigent.

Article 2
L’associació té personalitat jurídica pròpia i capacitat plena d’obrar i disposar
dels seus béns i cabals i dels fins que es proposa. L’associació, es declara
apolítica i apartidista, i sense finalitat de lucre.

Article 3
Els Fins

  1. Difondre la cultura a la Gent Gran dins l’àmbit universitari.
  2. Cercar la col·laboració de les universitats, mitjançant les seves biblioteques,
    seminaris, programes d’investigació, en contacte directe amb els seus
    catedràtics i professors.
  3. Promoure taules rodones, escola activa, sessions de cinemafòrum,
    àudiovisuals i viatges sòcioculturals, informàtica i tot tipus d’activitats,
    relacionades amb la transmissió de la cultura a la gent gran.

Article 4

  1. El domicili de l’associació s’estableix a Castellar del Vallès i radica al carrer
    Sant Llorenç núm. 7, 2n. pis tel. 93 714 40 40.
  2. L’àmbit d’activitat principal de l’entitat l’assenyala el domicili social. No
    obstant això, també es considera indicativa de l’àmbit d’activitat qualsevol altra
    referència geogràfica (sigui de caràcter local, estatal o internacional)
    relacionada amb les activitats de l’associació.

CAPÍTOL II. DELS MEMBRES DE L’ASSOCIACIÓ, ELS SEUS DRETS I LES
SEVES OBLIGACIONS

Article 5
Poden formar part de l’associació totes les persones adultes sense límit d’edat.
Han de presentar una sol·licitud per escrit a la Junta Directiva, la qual prendrà
una decisió sobre això en la primera reunió que tingui lloc i la comunicarà en
l’Assemblea General més immediata.

Article 6
Són drets dels membres de l’associació:

  1. Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.
  2. Elegir o ser elegits per als llocs de representació o per exercir càrrecs
    directius.
  3. Exercir la representació que se’ls confereixi en cada cas.
  4. Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats de
    l’Associació, d’acord amb les normes legals i estatutàries.
  5. Exposar a l’Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerem que pugui
    contribuir a fer més plena la vida de l’associació i més eficaç la realització dels
    objectius social bàsics.
  6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l’administració i la gestió de la Junta
    Directiva o dels mandataris de l’associació, en el decurs de les assemblees.
  7. Ésser escoltats prèviament a l’adopció de mesures disciplinaries.
  8. Rebre informació sobre les activitats de l’associació.
  9. Fer ús dels serveis comuns que l’associació estableixi o tingui a la seva
    disposició.
  10. Formar part dels grups de treball
  11. Posseir un exemplar dels estatuts.
  12. Consultar els llibres de l'associació.

Article 7
Són deures dels membres de l’associació:

  1. Comprometre’s amb les finalitats de l’associació i participar activament per
    assolir-les.
  2. Contribuir al sosteniment de l’associació amb el pagament de quotes,
    derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels estatuts i aprovades
    d’acord amb aquests.
  3. Complir la resta d’obligacions que resultin de les disposicions estatutàries.
  4. Acatar i complir els acords vàlidament adoptats pels Òrgans de Govern de
    l’Associació.

Article 8
Són causes per ser donat de baixa de l’associació:

  1. Que ho decideixi la persona interessada, que ha de comunicar per escrit la
    seva decisió a la Junta Directiva.
  2. No satisfer les quotes fixades.
  3. No acatar o complir els acords vàlidament adoptats pels Òrgans de Govern
    de l’associació.

CAPITOL III. L’ASSEMBLEA GENERAL

Article 9.

  1. L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de l’associació; els seus membres en
    formen part per dret propi irrenunciable.
  2. Els membres de l’associació, reunits en Assemblea General legalment
    constituïda decideixin per majoria els assumptes que són competència de
    l’Assemblea.
  3. Tots els membres queden subjectes als acords de l’Assemblea General ,
    incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s’han abstingut
    de votar.

Article 10

L’Assemblea General té les facultats següents:

  • a) Modificar els estatuts.
  • b) Elegir i separar els membres de l’Òrgan de Govern i controlar-ne l’activitat.
  • c) Aprovar el pressupost anual i la liquidació de comptes anuals, i també
    adoptar els acords per a la fixació de la forma i l’import de la contribució al
    sosteniment de l’associació i aprovar la gestió feta per l’Òrgan de Govern.
  • d) Acordar la dissolució de l’Associació.
  • e) Incorporar-se a altres unions d’associacions o separar-se’n.
  • f) Sol·licitar la declaració d’utilitat pública.
  • g) Aprovar el reglament de règim interior
  • h) Acordar la baixa o la separació definitiva, amb un expedient previ, dels
    associats i les associades.
  • i) Conèixer les sol·licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les
    altes i les baixes d’associats i associades per una raó distinta a la de la
    separació definitiva.
  • j) Resoldre sobre qualsevol altra qüestió que no estigui atribuïda a cap altre
    òrgan de l’associació. La relació de les facultats que es fa en aquesta article té
    un caràcter merament enunciatiu i no limita les atribucions de l’Assemblea
    General.

Article 11

  1. L’Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop
    l’any dins dels mesos corresponents entre gener i març ambdós inclusivament.
  2. L’òrgan de govern pot convocar l’Assemblea General amb caràcter
    extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer quan ho
    sol·liciti un nombre d’associats no inferior al 10%; en aquest cas, l’Assemblea
    ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de la sol·licitud.

Article 12

  1. L’Assemblea és convocada per l’òrgan de govern mitjançant una
    convocatòria, que ha de contenir, com a mínim, l’ordre del dia, el lloc, la data i
    l’hora de la reunió.
  2. La convocatòria s’ha de comunicar quinze dies abans de la data de la reunió,
    individualment i mitjançant un escrit adreçat al domicili que consti en la relació
    actualitzada d’associats i associades que ha de tenir l’associació.
  3. Les reunions de l’Assemblea General, les presideix el president de
    l’associació. Si no hi és, l’han de substituir, successivament, el vice-president o
    el vocal de més edat de la junta. Hi ha d’actuar com a secretari qui ocupi el
    mateix càrrec a la Junta Directiva.
  4. El secretari redacta l’acta de cada reunió, que han de signar ell mateix i el
    president, amb el text dels acords adoptats, el resultat numèric de les votacions
    i la llista de les persones assistents.
    Al començament de cada reunió de l’Assemblea General es llegeix l’acta de la
    sessió anterior a fi de que s’aprovi o s’esmeni. Cinc dies abans, de tota
    manera, l’acta i qualsevol altra documentació ha d’estar a disposició dels socis
    al local social.

Article 13

  1. L’assemblea general es constitueix vàlidament sigui quin sigui el nombre de
    persones associades presents o representades.
  2. El 10% dels associats pot sol.licitar a l'òrgan de govern la inclusió en l'ordre
    del dia d'un o més assumptes per tractar i, si ja s'ha convocat l'Assemblea,
    sempre que ho facin dins el primer terç del període comprès entre la recepció
    de la convocatòria i la data de la reunió d'aquella. La sol.licitud també es pot fer
    directament a l'assemblea, que decideix el que considera convenient, però
    únicament pot adoptar acords respecte als punts no inclosos en l'ordre del dia
    comunicat en la convocatòria, si així ho decideix una majoria de les tres quartes
    parts de les persones presents.

Article 14

  1. En les reunions de l’Assemblea General, correspon un vot a cada membre
    de l’associació.
  2. Els acords es prenen per majoria simple de vots dels socis presents o
    representats.
  3. Per adoptar acords sobre la separació dels membres, la modificació dels
    estatuts, la dissolució de l’associació, la construcció d’una federació amb
    associacions similars o la integració en una de ja existent, cal un nombre de
    vots equivalent a les dues terceres parts dels assistents. En qualsevol cas,
    l’elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es fa per
    acord de la majoria relativa dels socis presents o representats.
  4. Les candidatures que es presentin formalment tenen dret a una còpia de la
    llista dels socis i dels seus domicilis certificada pel secretari amb el vist i plau
    del president.

CAPITOL IV. LA JUNTA DIRECTIVA

Article 15

  1. Regeix, administra i representa l’associació la Junta Directiva, que
    componen el president, el vice-president, el secretari, el tresorer i els vocals.
    Aquests càrrecs han de ser exercits per persones diferents.
  2. L’elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser associats, es fa
    per votació de l’Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions
    després d’haver acceptat el càrrec.
  3. El nomenament i el cessament dels càrrecs han de ser certificats pel
    secretari sortint, amb els vist-i-plau del president sortint, i s’han de comunicar al
    Registre d’Associacions.
  4. Els membres de la Junta Directiva no poden dur a terme cap activitat
    retribuïda per l’associació.

Article 16

  1. Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període de
    quatre anys sense perjudici que puguin ser reelegits.
    Per garantir la bona marxa de l’associació, cada dos anys es renovaran els
    membres que portin quatre anys en el càrrec, sense perjudici de la reelecció a
    que es fa referència al paràgraf anterior.
    Després de cada renovació de la Junta es procedirà a l’elecció ( o, si s’escau,
    a la renovació), dels càrrecs de President, Vicepresident, Secretari i Tresorer.
  2. El cessament dels càrrecs abans d’extingir-se el termini reglamentari del seu
    mandat pot esdevenir-se per:
    a) dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit en el qual se
    n’exposin els motius
    b) malaltia que incapaciti per exercir el càrrec
    c) baixa com a membre de l’associació
    d) sanció per una falta comesa en l’exercici del càrrec, imposada d’acord
    amb el que estableix l’article 14.3 dels estatuts.
  3. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s’han de cobrir en la
    primera reunió de l’Assemblea General que tingui lloc. Mentrestant, un membre
    de l’associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.

Article 17

  1. La Junta Directiva té les facultats següents:
  • a) Representar, dirigir i administrar l’associació de la manera més àmplia que
    reconegui la Llei; així mateix complir les decisions preses per l’Assemblea
    General, d’acord amb les normes, instruccions i directius que aquesta
    assemblea estableixi.
  • b) Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels
    organismes públics i per exercir tota mena d’accions legals i interposar els
    recursos pertinents.
  • c) Proposar a l’Assemblea General la defensa dels interessos de l’associació.
  • d) Proposar a l’Assemblea General la defensa de l’establiment de les quotes
    que els membres de l’associació han de satisfer.
  • e) Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixen els acords
    que s’hi adoptin.
  • f) Presentar el balanç i l’estat de comptes de cada exercici a l’Assemblea
    General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l’exercici
    següent.
  • g) Contractar els empleats que l’associació pugui tenir.
  • h) Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb
    normalitat.
  • i) Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els
    fins de l’associació, i autoritzar els actes que aquests grups projectin dur a
    terme.
  • j) Nomenar els vocals de la Junta directiva que s’hagin d’encarregar de cada
    grup de treball, a proposta dels mateixos grups.
  • k) Dur a terme les gestions necessàries davant d’organismes públics, entitats i
    altres persones, per aconseguir:
    - Subvencions o altres ajuts.
    - L’ús de locals o edificis que puguin arribar a ser un lloc de
    convivència i comunicació i també un centre de recuperació
    ciutadana.
  • l) Obrir comptes corrents i llibretes d’estalvis a qualsevol establiment de crèdit
    d’estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit: La disposició dels
    fons es determina a l’article 30.
  • m) Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i
    donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.
  • n) Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d’una manera específica a un
    altre òrgan de govern de l’associació o que li hagi estat delegada
    expressament.
  • o) Nomenar, entre els seus membres, als que exerceixen els càrrecs de
    President, Vicepresident, Secretari i Tresorer.

Article 18

  1. La Junta Directiva, convocada prèviament pel president o per la persona que
    el substitueix, s’ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus
    membres decideixin, i que en cap cas no pot ser superior a tres mesos.
  2. S’ha de reunir en sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest
    caràcter el president o bé si ho sol·licita un terç dels membres que la
    componen.

Article 19

  1. La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb
    antelació hi ha un quòrum de la meitat més un.
  2. Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les
    reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden
    excusar-se’n. L’assistència del president o del secretari o de les persones que
    el substitueixen hi és necessària sempre.
  3. La Junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels assistents.
    En cas d’empat el vot del president decanta la votació.

Article 20

  1. La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o
    diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot
    favorable de dos terços dels seus membres.
  2. També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants mandataris per
    exercir la funció que els confií amb les facultats que cregui oportú conferir-los
    en cada cas.

Article 21

Els acords de la Junta Directiva s’han de fer constar en el llibre d’actes i han de
ser signats pel secretari i el president. En iniciar-se cada reunió de la Junta
Directiva, s’ha de llegir l’acta de la sessió anterior perquè s’aprovi o es
rectifiqui, si és procedent.

CAPÍTOL V. EL PRESIDENT I EL VICEPRESIDENT

Article 22
1. Són pròpies del president les funcions següents:

  • a) Dirigir i representar legalment l'associació, per delegació de
    l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
  • b) Presidir i dirigir els debats, tant de l’Assemblea General com de
    la Junta Directiva.
  • c) Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.
  • d) Establir la convocatòria de les reunions de l’Assemblea General i
    de la Junta Directiva.
  • e) Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari de
    l’associació.
  • f) Les atribucions restant pròpies del càrrec i aquelles per a les
    quals el deleguin l’Assemblea General o la Junta Directiva.

 

2. El President és substituït, en cas d’absència o malaltia, pel vice-president o
el vocal de més edat de la Junta per aquest ordre.

CAPÍTOL VI. EL TRESORER I EL SECRETARI

Article 23
El tresorer té com a funció la custòdia i el control dels recursos de l’associació,
com també l’elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes.
Porta un llibre de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres documents de
tresoreria. Paga les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han
d’ésser visades prèviament pel president, i ingressa el que sobra en dipòsits
oberts en establiments de crèdit o d’estalvi.

Article 24
El secretari ha de custodiar la documentació de l’associació, aixecar, redactar i
signar les actes de les reunions de l’Assemblea General i la Junta Directiva,
redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre de
registre de socis.

CAPÍTOL VII. LES COMISSIONS O GRUPS DE TREBALL

Article 25
La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l’han de
plantejar els membres de l’associació que vulguin formar-los, que n’han
d’assabentar la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a
terme.
La Junta Directiva s’ha de preocupar d’analitzar les diferents comissions o
grups de treball, els encarregats dels quals li han de presentar un cop al mes
un informe detallat de les seves actuacions.

CAPÍTOL VIII. EL RÈGIM ECONÒMIC

Article 26
Aquesta associació no té patrimoni fundacional.

Article 27
Els recursos econòmics de l’associació es nodreixen de:

  • a) les quotes i derrames que fixa l’Assemblea General per als seus
    membres
  • b) les subvencions oficials o particulars
  • c) les donacions, les herències o els llegats
  • d) les rendes del patrimoni mateix o bé d’altres ingressos que puguin
    obtenir-se

Article 28
Tots els membres de l’associació tenen l’obligació de sostenir-la
econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció
que determini l’Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.
L’Assemblea General pot establir quotes d’ingrés, quotes periòdiques
mensuals, que s’abonaran per mesos, trimestres o semestres, o anualitats
segons el que disposi la Junta Directiva i quotes extraordinàries.

Article 29
L'exercici econòmic coincideix amb l'any natural i queda tancat el 31 de
desembre.

Article 30
En els comptes corrents o llibretes d’estalvis oberts en establiments de crèdit o
d’estalvi, hi han de figurar les signatures del president, el tresorer i el secretari.
Per poder disposar dels fons n’hi ha prou amb dues firmes, una de les quals ha
de ser la del tresorer o bé la del president.

CAPÍTOL IX. EL RÈGIM DISCIPLINARI

Article 31
L’òrgan de govern pot sancionar les infraccions comeses pels socis que
incompleixen les seves obligacions.
Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus i les
sancions corresponents poden anar des d’una amonestació fins a l’expulsió de
l’associació, segons el que estableixi el reglament intern.
El procediment sancionador s’inicia d’ofici o bé com a conseqüència d’una
denúncia o comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta directiva nomena un
instructor, que tramita l’expedient sancionador i proposa la resolució en el
termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució
final, que de ser motivada i aprovada per dues terceres parts dels membres de
la Junta Directiva, l’adopta aquest òrgan de govern també dins d’un període de
15 dies.
Contra les sancions per faltes greus i molt greus acordades per la Junta
Directiva, les persones interessades hi poden recórrer, si el reglament intern
estableix el procediment per fer-ho, davant la primera assemblea general que
tingui lloc.

CAPÍTOL X. LA DISSOLUCIÓ

Article 32
L’associació pot ser dissolta si ho acorda l’Assemblea General, convocada
amb caràcter extraordinari expressament per a aquest fi.

Article 33

  1. Un cop acordada la dissolució, l’Assemblea General ha de prendre les
    mesures oportunes tan pel que fa a la destinació dels bens i drets de
    l’associació, com a la finalitat, l’extinció i la liquidació de qualsevol operació
    pendent.
  2. L’Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que
    ho cregui necessari.
  3. Els membres de l’associació estan exemptes de responsabilitat personal. La
    seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos
    hagin contret voluntàriament.
  4. El romanent net que resulti de la liquidació s’ha de lliurar directament a
    l’entitat pública o privada sense afany de lucre que, en l’àmbit territorial
    d’actuació de l’associació, hagi destacat més en la seva activitat a favor d’obres
    benèfiques.
  5. Les funcions de liquidació i d’execució dels acords a què fan referència els
    apartats anteriors d’aquest mateix article són competència de la Junta Directiva
    si l’Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora
    especialment designada.

Castellar del Vallès, 6 de maig de 2008

Footer

Associació:

Aula d’Extensió Universitària per a Gent Gran de Castellar del Vallès

Regidoria de Gent Gran - Portugal 2C
08211, Castellar del Vallès

Xarxes Socials

Patrocinadors:

Dades d'interès

Per consultar informació de les temporades anteriors aquí deixem un enllaç on podreu accedir al web antic.

Lloc web antic

Adreces d'interès

Universitat a l'Abast

Site Footer

Inici - Avís legal-Protecció de dades

Copyright © 2019 aulacastellar · Tots els drets reservats · Dissenyat per inpublici

Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord