Audicions Íntimes

- Aquest event ja ha passat.
Audicions íntimes – Anna Tobella i Alessio Coppola
31 març, 2022 @ 18:00 h

Anna Tobella, mezzosoprano
Alessio Coppola, piano
Henry Purcell:
When I am laid (Dido and Aeneas)
Wolfgang Amadeus Mozart:
Non so più cosa son (Le Nozze di Figaro)
Gioacchino Rossini:
Di tanti palpiti (Tancredi)
Johann Strauss:
Ich lade gern mir Gäste ein (Die Fledermaus)
Federico Chueca:
Pobre chica que tiene que servir (La Gran Via)
Gerónimo Giménez:
Zapateado: La tarántula é un bicho mu malo (La tempranica)
Georges Gershwin:
Summertime (Porgy and Bess)
Georges Bizet:
L’amour est un oiseaux rebelle (Carmen)
Anna Tobella
Mezzosoprano
Llicenciada en cant al Conservatori Superior de Música del Liceu. Va debutar al Gran Teatre del Liceu l’any 2007 a l’òpera Manon de Jules Massenet interpretant el personatge de Rosette. Des d’aleshores hi ha cantat en diverses ocasions: a l’òpera Falstaff de Verdi fent el rol de Meg Page (2010-11); a La Flauta Màgica de Mozart, com a segona dama (2011-12); a L’Arbore di Diana de Vicent Martín i Soler, com a Clizia; a Maria Stuarda de Donizetti fent el paper d’Anna (2014-2015); i a Così fan tutte de Mozart, fent el paper de Despina.
Ha interpretat un gran nombre de papers mozartians i rossinians: ha fet de Dorabella en el Così fan tutte a Bilbao i a Saint Paul (USA), el rol de Sesto en La Clemenza di Tito a Istambul (Turquia), de Melibea en Il viaggio a Reims a Pesaro (Itàlia); de Rosina en Il Barbiere di Siviglia a Oviedo. També ha cantat papers protagonistes en òperes d’altres grans compositors com la Carmen de G. Bizet al Palau de la Música Catalana, entre d’altres.
També ha cantat de solista en oratoris com el Requiem i Missa de la Coronació de Mozart, el Requiem de Duruflé, la Novena Simfonia de Beethoven, El Messies de Händel i les Passions de Sant Mateu i Sant Joan de Johann Sebastian Bach, entre moltes altres obres del repertori simfònic i religiós.
Durant la seva trajectòria professional ha guanyat diversos primers premis en concursos internacionals de cant, com ara el “Jaume Aragall” a Catalunya, el “Riccardo Zandonai” a Itàlia; i ha estat guardonada amb diversos premis en dues edicions del Concurs Internacional Tenor Viñas, les del 2011 i 2012, celebrades al Gran teatre del Liceu.
Una cantant de veu poderosa i inconfusible, capaç de cantar papers operístics de gran exigència i tessitures extremes i amb una extraordinària presència escénica, que l’ha portat a actuar en els escenaris més destacats del país.
Amb el sentit de l’humor que la caracteritza, i algunes sorpreses escèniques, cantarà àries d’òperes cèlebres (Mozart, Rossini, “Carmen” de Bizet…), combinades amb tastets de sarsuela i opereta, i cançons de Gershwin.
AUDICIONS ÍNTIMES és un cicle de concerts de música de cambra en un format original i innovador, que permet gaudir de la música des d’un punt de vista inusual i d’una forma més intensa i propera.
Els concerts estan protagonitzats per músics professionals i experimentats, amb una gran capacitat comunicativa. El repertori escollit per a cada recital és molt variat, amb petites joies de la música de cambra de totes les èpoques, on cada obra té un significat molt especial per al músic que la interpretarà i que compartirà amb els assistents.
L’amfitrió d’aquestes sessions és el musicòleg Xavier Chavarria, que farà de nexe entre músics i públic a través d’unes presentacions àgils i amenes, que permetran entendre i gaudir millor tot el que sentirem i veurem. També hi haurà explicacions per part dels intèrprets, que compartiran amb els assistents la seva vivència personal de la música, les intimitats de la interpretació i els secrets de les obres que tocaran al recital. Però, a més, els assistents podran fer preguntes i establir diàleg amb els músics: compartir les sensacions i les emocions que ens desvetlla la música ho convertirà en una experiència única, educativa, artística i molt enriquidora.
Per tant, AUDICIONS ÍNTIMES proposa un format de concert del tot original, una fórmula inèdita, que NO ES TROBA en l’oferta habitual de concerts i cicles a casa nostra, tradicionalment destinats a un públic més nombrós i relegat a un paper estrictament passiu, contemplatiu.
Les AUDICIONS ÍNTIMES són, doncs, recitals de proximitat, per a un grup reduït de públic, per tal de propiciar la relació i el contacte entre els assistents i els músics a través d’un diàleg íntim i distès.