Audicions Íntimes

- Aquest event ja ha passat.
Audicions íntimes – Carles Cases, Trio
12 maig, 2022 @ 18:00 h

Nova data: 12 de maig 2022
Carles Cases, piano
Sveta Tovstukha, violoncel
Alberto Reguera, violí
Carles Cases, pianista, violoncel·lista, compositor, arranjador i productor musical, és un dels més destacats autors de música cinematogràfica del nostre país, amb més de 70 bandes sonores i diverses nominacions als Gaudí i als Goya. Ens oferirà una selecció de les seves composicions més populars, al costat de l’excel·lent violoncel·lista russa Sveta Tovstukha.
Bourré (Amic/Amat. Ventura Pons, 1997)
Actrius (Actrius. Ventura Pons, 1996)
Mauritània (Havanera 1820. Antoni Verdaguer, 1989)
Amor i mort (Havanera 1820. Antoni Verdaguer, 1989)
El per què de tot plegat (El per què de tot plegat. Ventura Pons, 1996)
In love (Menja d’amor. Ventura Pons, 1986/2002)
Resurrecció (Morir o no. Ventura Pons, 1999)
Tots aquests temes pertanyen a diverses bandes sonores de pel·lícules compostes per Carles Cases (amb instrumentacions molt variades) i adaptades per a aquesta ocasió per a violoncel i piano, conservant fidelment melodies i harmonies.
Carles Cases (Sallent, 1958) és pianista, violoncel·lista, director d’orquestra, arranjador i productor musical, i un dels compositors cinematogràfics més importants del país.
A la dècada dels 80 va estar dedicat exclusivament a la direcció musical i arranjaments del cantautor Lluís Llach, tant a les gravacions dels discos com a les actuacions en directe. Amb Llach va compartir fins a 800 concerts, i va actuar en escenaris tan emblemàtics com el Palau de la Música Catalana, l’Òpera de Frankfurt, l’Olympia de París o el Teatre de la Ville, també a la capital francesa.
Artistes com Maria del Mar Bonet, amb qui va fer diversos discos i concerts, li han confiat les seves obres. També ha dirigit produccions discogràfiques per a d’altres artistes com el disc debut de Gossos o un treball de Georges Moustaki amb Josep Tero.
Carles Cases ha estat vint-i-cinc anys dedicat a la composició i realització d’una setantena de bandes sonores per a cinema. Ha estat compositor habitual de films de directors com Gonzalo Suárez, Ventura Pons, Jaume Balagueró, Jaime Chávarri, Vicent Tomàs, Laurent Carcélès o Eduardo Rossoff.
Ha estat nominat en dues ocasions als Premis Goya i dues als Premis Gaudí. Ha rebut el Premi Sant Jordi de Cinematografia a la trajectòria, i el Premi CEC (Círculo de Escritores Cinematográficos) a la millor banda sonora per Havanera 1820. Ha rebut el Premi del Festival de Cine Español de Toulouse a la millor banda sonora original per Oviedo Express, i ha estat reconegut com el compositor de Bandes Sonores més destacat del país al Festival Internacional de Cine de la Costa Dorada (FIC-CAT).
Actualment està immers en la composició i gravació de les seves pròpies produccions, compaginant-ho amb la realització de concerts de les seves obres, ja sigui en format piano solo, duet, trio o orquestra. I acaba de publicar MINIMAL, un disc de música minimalista amb orquestra de corda, piano i percussió, que és el resultat del treball dels dos últims anys, amb una base orquestral integrada per una vintena de músics de corda de la Bulgarian Chamber Orchestra, i amb la participació d’una desena de solistes catalans de prestigi.
Concertista i professora de violoncel a l’Acadèmia Internacional de Música de Barcelona i a l’Acadèmia Russa de Música de Barcelona. Actualment actua amb el músic i compositor Carles Cases.
Llicenciada en violoncel pel Conservatori Superior de Música de Kazan (Rússia), ha
desenvolupat una brillant activitat concertística arreu d’Europa, i ha actuat en reconeguts festivals de música. També col·labora amb l’Orquestra del Liceu i ha actuat en escenaris tan emblemàtics com el Palau de la Música Catalana o l’Auditori de Barcelona.
Guanyadora de diversos premis nacionals i internacionals de prestigi, Sveta Trushka va realizar estudis al Trinity College of Music de Londres i a l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid. Ha actuat com a solista amb formacions com l’Orquestra Filharmònica de Kazan, l’Orquestra de la Societat de Concerts de Barcelona, English Chamber Orquestra, l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra Barcelona Sinfonietta, l’ Orquestra Filarmònica Estatal de Rivne i l’Orquesta de la RTV Rusa, entre d’altres.
Alberto Reguera és professor de violí per oposició del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Obté el títol superior de violí al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona, sent becat en tots els seus cursos, sota la tutela del mestre Gonçal Comellas.
Desenvolupa una intensa activitat concertística en l’àmbit de la música de cambra, així com eventuals col·laboracions com a solista amb orquestra, tocant en diversos auditoris del territori nacional, Alemanya o Itàlia. Així mateix, destaca la seva assídua col·laboració amb el músic i compositor Carles Cases, amb el qual ha participat com a violí solista en l’enregistrament dels seus darrers treballs i amb el que actua en directe.
AUDICIONS ÍNTIMES és un cicle de concerts de música de cambra en un format original i innovador, que permet gaudir de la música des d’un punt de vista inusual i d’una forma més intensa i propera.
Els concerts estan protagonitzats per músics professionals i experimentats, amb una gran capacitat comunicativa. El repertori escollit per a cada recital és molt variat, amb petites joies de la música de cambra de totes les èpoques, on cada obra té un significat molt especial per al músic que la interpretarà i que compartirà amb els assistents.
L’amfitrió d’aquestes sessions és el musicòleg Xavier Chavarria, que farà de nexe entre músics i públic a través d’unes presentacions àgils i amenes, que permetran entendre i gaudir millor tot el que sentirem i veurem. També hi haurà explicacions per part dels intèrprets, que compartiran amb els assistents la seva vivència personal de la música, les intimitats de la interpretació i els secrets de les obres que tocaran al recital. Però, a més, els assistents podran fer preguntes i establir diàleg amb els músics: compartir les sensacions i les emocions que ens desvetlla la música ho convertirà en una experiència única, educativa, artística i molt enriquidora.
Per tant, AUDICIONS ÍNTIMES proposa un format de concert del tot original, una fórmula inèdita, que NO ES TROBA en l’oferta habitual de concerts i cicles a casa nostra, tradicionalment destinats a un públic més nombrós i relegat a un paper estrictament passiu, contemplatiu.
Les AUDICIONS ÍNTIMES són, doncs, recitals de proximitat, per a un grup reduït de públic, per tal de propiciar la relació i el contacte entre els assistents i els músics a través d’un diàleg íntim i distès.