Audicions Íntimes

- Aquest event ja ha passat.
AUDICIONS ÍNTIMES – Júlia Farrés-Llongueras, Elías Arranz, Hèctor Valls
25 maig @ 18:00 h
15€
Una experiència musical diferent. Una manera més intensa de viure la música.
Un format creat i presentat per Xavier Chavarria Talarn.
Dijous, 25 de maig 2023, a les 18:00 – A l’Auditori
Júlia Farrés-Llongueras, soprano
Elías Arranz, baríton
Hèctor Valls, piano
Júlia Farrés-Llongueras, soprano
Es va formar amb Mati Pinkas a Barcelona i amb Renata Scotto a l’Òpera Studio de l’Acadèmia Santa Cecilia de Roma. El 2010 va ser premiada al Premio Internazionale di Santa Chiara (Nàpols) i al Concours International de Belcanto Vincenzo Bellini (París). Ha interpretat rols mozartians com Donna Anna (Don Giovanni) o Primera dama i Papagena (Die Zauberflöte). El 2020 va fer el seu debut a Itàlia amb el rol de Maria a Donna di veleni de Marco Podda, al Teatro Coccia de Novara. També ha cantat la Missa de la Coronació i Requiem de Mozart, Stabat Mater de Pergolesi o els Requiems de Brahms i Fauré, entre d’altres. L’activitat liederística ocupa un espai rellevant dins del seu repertori, i la porta a actuar en nombroses sales a Espanya, Alemanya, Finlàndia, Àustria i Itàlia. Interessada també pel repertori dels segles XX i XXI, interpreta obres de Webern, Schönberg, Schmidt, A. Charles o Í. Lešnik. La temporada passada va debutar a l’Auditori de Barcelona en el concert dedicat a Bernstein amb la Banda Municipal de Barcelona, interpretant el cicle I Hate Music. Com a solista ha estat acompanyada per l’OBC, ORCAM, Orquestra del Gran Teatre del Liceu, Prague Philharmonic Orchestra, Berlin Kammerorchester, Orchestra Città di Ferrara, ONCA o Orquestra de Cadaqués, i ha treballat amb directors com Josep Pons, Pedro Halfter, Marco Guidarini, Roberto Rizzi-Brignoli, Fausto Nardi o Lothar Koenigs.
Elías Arranz, baríton
Va realitzar els seus estudis superiors de cant i postgrau a la prestigiosa Royal Academy of Music de Londres, l’Opera Studio de la Monnaie a Brussel·les i a València, on es va graduar del Màster en interpretació Operística d’Espanya. El setembre de 2022 Arranz rep el títol de “Associated to the Royal Academy of Music”, fruit de la seva trajectòria professional i de la voluntat de l’Academy d’associar el nom del cantant a la institució. La seva carrera l’ha portat a escenaris com el Gran Teatre del Liceu, Teatro de la Zarzuela de Madrid, Teatro Arriaga de Bilbao, Auditori de Barcelona, Palau de la Música de València i Palau de la Música Catalana, entre d’altres; així com a sales internacionals com el Wiener Konzerthaus, Théatre de Champs Elysées de Paris, Prinzregententheater de Munich, Wexford Opera Festival, Festival Cervantino de Mèxic, Festival de “Radio FranceMontpellier”, “Quincena Musical” de Sant Sebastià, Festival de Música de Granada o al Festival de Música de Cambra “Música Sur”. La passada temporada va fer dues gires, l’una cantant el Messies de Händel dirigit per Paul Agnew, i l’altra amb la Novena Simfonia de Beethoven sota la direcció d’Edmon Colomer. Aquest novembre cantarà el cicle Winterreise de Schubert al Festival de Medina del Campo (Valladolid), i el desembre participarà en diverses produccions del Messies, amb les orquestres Forma Antiqva i Bilbao Sinfonietta. A la primavera farà el rol de Leporello a l’òpera Don Giovanni de Mozart i una gira per Holanda on cantarà les àries de la Passió segons sant Mateu de Bach. En l’últim terç de la temporada tornarà al Gran Teatre del Liceu per donar veu a Dèdal a l’òpera Monster in the Maze de J. Dove.
Al piano, Hèctor Valls
Format al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, l’any 2004 va obtenir–hi tres titulacions superiors: piano, música de cambra i solfeig. Entre els seus mestres destaquen Maria Jesús Crespo (Barcelona) i Alan Weiss (Brussel·les).
Com a pianista ha actuat com a solista i com a acompanyant, essent el repertorista de diverses classes magistrals impartides per Dalmau González, Salvador Carbó i M. Àngels Sarroca, entre d’altres. El 2017 va enregistrar el seu primer CD, Sounds from Barcelona amb el clarinetista Francesc Vidal, un repertori de música de cambra d’autors com Poulenc, Schumann i Burgmüller.
Ha actuat en diversos festivals i certàmens musicals com el concurs Tenor Viñas, el Festival Udaeta , Tardes de Música Clàssica del MEAM o les gales líriques de Breda i del Col·legi Penyafort de Barcelona, acompanyant cantants com Lluís Sintes, Itziar Espinar, Montserrat Melero, Mariona Pallach i Raquel Lucena, entre d’altres.
En el terreny de la música escènica ha participat en les produccions L’Alegria que passa de Rusiñol – Morera (dir. Esteve Molero), Die Blinde de Josep Soler (dir. P. Luc Berger), El primer Nadal dels Pastors de Rossend Fortunet (dir. J. M. Esteban) o Història de l’Òpera (dir. Hèctor Valls).
Ha estat el pianista acompanyant del curs de direcció coral Camerata Impromptu, impartit per Daniel Antolí i amb la participació de Francesca Roig, Salvador Mas i Manel Cabero. També ha col·laborat amb els cors Camerata Impromptu de Barcelona (dir. Daniel Antolí), Levare de Sant Pere de Ribes (dir. Meritxell Tarragó) i Talcomsona de Sitges (dir. Caterina del Cerro); i com a repertorista a les escoles de música Montserrat Almirall de Sitges, Pau Casals del Vendrell, escola de música de Gràcia i escola municipal de música de Martorell.
A més, ha creat un projecte propi de divulgació i pedagogia musical: Pianíssim Studio, amb organització de concerts de petit format (en col·laboració del Centre d’Estudis Pianístics de Barcelona), tallers i conferències , el canal de Youtube FreePianist (amb més de 500 vídeos d’acompanyaments musicals per a cantants d’òpera) i l’edició del llibre Tots tenim intel·ligència musical.
Wolfgang Amadeus Mozart:
Madamina, il catalogo è questo (Leporello, Don Giovanni)
Wolfgang Amadeus Mozart:
Cinque, dieci… (Susanna i Figaro, Le Nozze di Figaro)
Crudel! perchè finora farmi languir così? (Susanna i Conte, Le Nozze di Figaro)
Giuseppe Verdi:
Caro nome (Gilda, Rigoletto)
Gaetano Donizetti:
Pronta io son, pur ch’io non manchi (Norina i Malatesta, Don Pasquale)
Wolfgang Amadeus Mozart:
Là ci darem la mano (Zerlina i Don Giovanni, Don Giovanni)
Wolfgang Amadeus Mozart:
Bei Männern welche Liebe fühlen (Pamina i Papageno, Die Zauberflöte)
Pa-pa-pa (Papagena i Papageno, Die Zauberflöte)