• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Aula Castellar

Aula d'Extensió Universitària per a Gent Gran de Castellar del Vallès

  • Contacte
  • Blog
  • Historial
    • Curs 18-19
  • Portada
  • Activitats
    • Llistat conferències
    • Llistat monogràfics
    • Llistat sortides culturals
    • El documental del mes
    • Llistat viatges
    • Actes
    • Tríptic segon trimestre 2019-20
  • Agenda
  • Associació
    • La junta
    • Els estatuts
    • Patrocinadors i col·laboradors
  • Audios Conferències
  • Galeria fotos
  • Contacte
  • Blog
  • Portada
  • Activitats
    • Llistat conferències
    • Llistat monogràfics
    • Llistat sortides culturals
    • El documental del mes
    • Llistat viatges
    • Audicions íntimes amb Xavier Xavarria i Talarn
    • Actes
    • Properes conferències segon trimestre
    • Valoracions Trimestres 2019-20
  • Agenda
  • Associació
    • La junta
    • Els estatuts
    • Proposta Nous Estatuts
    • Patrocinadors i col·laboradors
  • Àudios Conferències
  • Galeria fotos

Proposta Nous Estatuts

CAPÍTOL I. DENOMINACIÓ, CONSTITUCIÓ I FINS DE L’ASSOCIACIÓ

Article 1

Es constitueix l’associació Aula  d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de Castellar del Vallès, </strong class=vermell” >altrament dita Aula de Castellar, en règim d’autonomia i en el camp delimitat per la legislació vigent.

Article 2

L’associació té personalitat jurídica pròpia i capacitat plena d’obrar i disposar dels  seus béns i cabals i dels fins que es proposa. L’associació, es declara apolítica i apartidista,  i sense finalitat de lucre. Està inscrita al Registre d’Associacions de la Generalitat amb el número   xxx    i té el NIF G64892540.

Article 3

Els Fins

  1. Difondre la cultura a la Gent Gran dins l’àmbit universitari l’àmbit d’extensió universitària, mitjançant la col·laboració amb Universitat a l’Abast (UAB).
  2. Promoure mitjançant conferències, monogràfics, taules rodones, escola activa, sessions de cinefòrum, audiovisuals, viatges socioculturals, informàtica i tot tipus d’activitats, relacionades amb la transmissió i la divulgació de la cultura a la gent gran.

Article 4

  1. El domicili de l’associació s’estableix a Castellar del Vallès, a la Regidoria de a Gent Gran, carrer Portugal, 2C. i radica al carrer Sant Llorenç núm. 7, 2n. pis tel. 93 714 40 40.
  2. L’àmbit d’activitat principal de l’entitat és la vila de Castellar del Vallès. l’assenyala el domicili social. No obstant això, també es considera indicativa de l’àmbit d’activitat qualsevol altra referència geogràfica (sigui de caràcter local, estatal o internacional) relacionada amb les activitats de l’associació.

CAPÍTOL II. DELS MEMBRES DE  L’ASSOCIACIÓ, ELS SEUS DRETS I LES SEVES OBLIGACIONS

 Article 5

Poden formar part de l’Associació totes les persones a partir de 50 anys. adultes sense límit d’edat. Han de presentar una sol·licitud per escrit a la Junta Directiva, la qual en prendrà una decisió sobre això en la primera reunió que tingui lloc. i la comunicarà en l’Assemblea General més immediata. Tindran preferència les persones residents al terme municipal de Castellar del Vallès.

Article 6

Són drets dels membres de l’Associació:

  1. Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.
  2. Elegir o ser elegits per als llocs de representació o per exercir càrrecs directius.
  3. Exercir la representació que se’ls confereixi en cada cas.
  4. Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats de l’Associació, d’acord amb les normes legals i estatutàries.
  5. Exposar a l’Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerem consideri que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’Associació i més eficient eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
  6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l’administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris de l’Associació, en el decurs de les assemblees.
  7. Ésser escoltats prèviament a l’adopció de mesures disciplinàries.
  8. Rebre informació sobre les activitats de l’Associació.
  9. Fer ús dels serveis comuns que l’Associació estableixi o tingui a la seva disposició.
  10. Formar part dels grups de treball
  11. Posseir un exemplar dels estatuts. Tenir accés als estatuts.
  12. Consultar els documents llibres de l’Associació.

Article 7

Són deures dels membres de l’Associació:

  1. Comprometre’s amb les finalitats de l’Associació i participar activament per assolir-les.
  2. Contribuir al sosteniment de l’Associació amb el pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels estatuts i aprovades d’acord amb aquests.
  3. Complir la resta d’obligacions que resultin de les disposicions estatutàries.
  4. Acatar i complir els acords vàlidament adoptats per la Junta Directiva. pels Òrgans de Govern de l’Associació.

Article 8

Són causes per ser donat de baixa de l’Associació:

  1. Que ho decideixi la persona interessada, que ha de comunicar per escrit la seva decisió a la Junta Directiva.
  2. No satisfer les quotes fixades. Analitzades les raons, la Junta Directiva prendrà les decisions adients en cada cas.
  3. No acatar o complir els acords vàlidament adoptats per la Junta Directiva pels Òrgans de Govern de l’Associació.

CAPITOL III. L’ASSEMBLEA GENERAL

Article 9.

  1. L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de l’Associació; els seus membres en formen part per dret propi irrenunciable.
  2. Els membres de l’Associació, reunits en Assemblea General legalment constituïda decideixen per majoria simple els assumptes que són competència de l’Assemblea.
  3. Tots els membres queden subjectes als acords de l’Assemblea General , incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s’han abstingut de votar.

Article 10

L’Assemblea General té les facultats següents:

a) Modificar els estatuts.

b) Elegir i separar controlar l’activitat dels els membres de l’Òrgan de Govern i controlar-ne l’activitat. la Junta Directiva.

c) Aprovar el pressupost anual i la liquidació de comptes anuals, i també adoptar els acords per a la fixació de la forma i l’import de la contribució al sosteniment de l’associació i aprovar la gestió feta per la Junta Directiva l’Òrgan de Govern.

d) Acordar la dissolució de l’Associació.

e) Incorporar-se a altres unions d’associacions o separar-se’n.

f) Sol·licitar la declaració d’utilitat pública.

g) Aprovar el reglament de règim interior

h) Acordar la baixa o la separació definitiva, amb un expedient previ, dels de les persones associades, d’acord amb l’article 8. associats i les associades.

i) Conèixer les sol·licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les altes i les baixes. d’associats i associades per una raó distinta a la de la separació definitiva.

Conèixer la informació relativa al moviment d’altes i baixes de les persones associades.

j) Resoldre sobre qualsevol altra qüestió que no estigui atribuïda a cap altre òrgan de l’Associació. La relació de les facultats que es fa en aquesta article té un caràcter merament enunciatiu i no limita les atribucions de l’Assemblea General.

Article 11

  1. L’Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l’any dins dels mesos corresponents entre gener i març ambdós inclusivament.
  2. L’òrgan de govern La Junta Directiva pot convocar l’Assemblea General amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer quan ho sol·liciti un nombre d’associats no inferior al 10%. En aquest cas, l’Assemblea General ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar partir de la data de la sol·licitud.

Article 12

  1. L’Assemblea és convocada per l’òrgan de govern la Junta Directiva mitjançant una convocatòria, que ha de contenir, com a mínim, l’ordre del dia, el lloc, la data i l’hora de la reunió.
  2. La convocatòria s’ha de comunicar amb un mínim de quinze dies abans de la data de la reunió, individualment i mitjançant un escrit adreçat a la persona associada, ja sigui per correu postal o bé per correu electrònic al domicili que consti en la relació actualitzada d’associats i associades que ha de tenir l’associació. Dins el mateix termini, la convocatòria estarà disponible al web de l’Associació.
  3. Les reunions de l’Assemblea General, les presideix el president de l’Associació. Si no hi és, l’han de substituir, successivament, el vice-president o el vocal de més edat de la Junta. Hi ha d’actuar com a secretari qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.
  4. El secretari redacta l’acta de cada reunió, que han de signar ell mateix i el president, amb el text dels acords adoptats, el resultat numèric de les votacions i la llista de les persones assistents.

Al començament de cada reunió de l’Assemblea General es llegeix l’acta de la sessió anterior a fi de que s’aprovi o s’esmeni. Cinc dies abans, però de tota manera, l’acta i qualsevol altra documentació es posarà ha d’estar a disposició dels socis al local social. de les persones associades i a través de la pàgina web de l’Aula.

Article 13

  1. L’assemblea general es constitueix vàlidament sigui quin sigui el nombre de persones associades presents o representades.
  2. El 10% dels associats pot sol·licitar a la Junta Directiva l’òrgan de govern la inclusió en l’ordre del dia d’un o més assumptes per tractar i, si ja s’ha convocat l’Assemblea, (sempre que ho facin dins el primer terç del període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data de la reunió d’aquella). La sol·licitud també es pot fer directament a l’assemblea, que decideix el que considera convenient, però únicament pot adoptar acords respecte als punts no inclosos en l’ordre del dia comunicat en la convocatòria, si així ho decideix una majoria de les tres quartes parts de les persones presents.

Article 14

  1. En les reunions de l’Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l’Associació. El vot es pot delegar comunicant-ho a Secretaria per correu electrònic o mitjançant un escrit.
  2. Els acords es prenen per majoria simple de vots dels socis presents o representats. En cas d’empat, decidirà el vot de qualitat del President.
  3. Per adoptar acords sobre la baixa obligatòria d’algun associat separació dels membres, la modificació dels estatuts, la dissolució de l’associació, la construcció d’una federació amb associacions similars o la integració en una de ja existent, cal un nombre de vots equivalent a les dues terceres parts dels assistents. En qualsevol cas, l’elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es fa per acord de la majoria relativa dels socis presents o representats.
  4. Les candidatures que es presentin formalment tenen dret a comunicar les seves propostes a través de la Junta Directiva vigent, que les farà arribar als socis obligatòriament. una còpia de la llista dels socis i dels seus domicilis certificada pel secretari amb el vist i plau del president.

CAPITOL IV. LA JUNTA DIRECTIVA

Article 15

  1. La Junta Directiva regeix Regeix, administra i representa l’associació i la componen Junta Directiva, que componen el President, el Vice-president, el Secretari, el Tresorer i els Vocals. Aquests càrrecs han de ser exercits per persones diferents.
  2. L’elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser associats, es fa per votació de l’Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions després d’haver acceptat el càrrec.
  3. El nomenament i el cessament dels càrrecs han de ser certificats pel Secretari sortint, amb els vist-i-plau del President sortint, i s’han de comunicar al Registre d’Associacions.
  4. Els membres de la Junta Directiva no poden dur a terme cap activitat retribuïda per l’Associació.

 Article 16

  1. Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període de quatre anys sense perjudici que puguin ser reelegits.

Per garantir la bona marxa de l’Aula, durant el darrer trimestre d’un mandat i el primer trimestre del mandat següent, la Junta sortint i la Junta entrant col·laboraran.

Per garantir la bona marxa de l’associació, cada dos anys es renovaran els membres que portin quatre anys en el càrrec, sense perjudici de la reelecció a que es fa referència al paràgraf anterior.

Després de cada renovació de la Junta es procedirà a l’elecció ( o, si s’escau,

a la renovació), dels càrrecs de President, Vicepresident, Secretari i Tresorer.

  1. El cessament dels càrrecs abans d’extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir-se per:

a) baixa com a membre de l’Associació

b) dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit en el qual se n’exposin els motius

c) malaltia que incapaciti per exercir el càrrec

d) sanció per una falta comesa en l’exercici del càrrec, imposada d’acord amb el que estableix l’article 14.3 dels estatuts.

  1. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s’han de cobrir en la primera reunió de l’Assemblea General que tingui lloc, o bé convocant una Assemblea Extraordinària. La vacant es cobrirà a proposta de la Junta Directiva. . Mentrestant, un membre de l’associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.

Article 17

  1. La Junta Directiva té les facultats següents:

a) Nomenar, entre els seus membres, als que exerceixen els càrrecs de President, Vicepresident, Secretari i Tresorer.

b) Representar, dirigir i administrar l’associació de la manera més àmplia que reconegui la Llei; així mateix complir les decisions preses per l’Assemblea General, d’acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta assemblea estableixi.

c) Definir els criteris del programa docent de l’Associació i assegurar-ne el seu desenvolupament.

d) Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d’accions legals i interposar els recursos pertinents.

e) Proposar a l’Assemblea General la defensa dels interessos de l’Associació.

f) Proposar a l’Assemblea General la defensa de l’establiment de les quotes que els membres de l’associació han de satisfer.

g) Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s’hi adoptin.

h) Presentar el balanç i l’estat de comptes de cada exercici a l’Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l’exercici següent.

i) Contractar els empleats que l’Associació pugui necessitar, així com els serveis imprescindibles per al normal desenvolupament de l’activitat de l’Associació.

j) Revisar Inspeccionar la comptabilitat i gestionar que les activitats preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.

k) Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els fins de l’associació, i autoritzar les activitats els actes que aquests grups projectin dur a terme.

l) Nomenar els vocals de la Junta directiva que s’hagin d’encarregar de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.

m) Dur a terme les gestions necessàries davant d’organismes públics, entitats i altres persones, per aconseguir:

  • Subvencions o altres ajuts.
  • L’ús de locals que permetin dur a terme les activitats de l’Associació. o edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència i comunicació i també un centre de recuperació ciutadana.

n) Obrir comptes corrents i/o altres productes sense risc llibretes d’estalvis a qualsevol entitat bancària establiment de crèdit d’estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit: La disposició dels fons es determina a l’article 30.

o) Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.

p) Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d’una manera específica a un altre òrgan de govern de l’associació o que li hagi estat delegada expressament.

Article 18

  1. La Junta Directiva, convocada prèviament pel president o per la persona que el substitueix, s’ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin, com a mínim un cop al mes. i que en cap cas no pot ser superior a tres mesos.
  2. S’ha de reunir en sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter el president o bé si ho sol·licita un terç dels membres que la componen.

Article 19

  1. La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb antelació mínima de 24 hores i hi ha un quòrum de la meitat més un.
  2. Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden excusar-se’n. L’assistència del President o del Secretari o de les persones que els substitueixin hi és necessària sempre.
  3. La Junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels assistents. En cas d’empat el vot del president decanta la votació.

Article 20

  1. La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable de dos terços dels seus membres.
  2. També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants representants mandataris per exercir la funció que els confií amb les facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas. 

Article 21

Els acords de la Junta Directiva s’han de fer constar en el llibre d’actes i han de ser signats pel secretari i el president. En iniciar-se cada reunió de la Junta Directiva, s’ha de llegir l’acta de la sessió anterior perquè s’aprovi o es rectifiqui, si és procedent.

CAPÍTOL V.  EL PRESIDENT I EL VICEPRESIDENT

Article 22

  1. Són pròpies del president les funcions següents:

a) Dirigir i representar legalment l’associació, per delegació de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.

b) Presidir i dirigir els debats, tant de l’Assemblea General com de la Junta Directiva.

c) Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.

d) Establir la convocatòria de les reunions de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.

e) Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari de l’Associació.

f) Les atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les quals el delegui l’Assemblea General o la Junta Directiva.

  1. El President és substituït, en cas d’absència o malaltia, pel Vice-president o el vocal de més edat de la Junta per aquest ordre.

 

CAPÍTOL VI. EL TRESORER I EL SECRETARI

Article 23

El Tresorer té com a funció la custòdia i el control dels recursos de l’Associació, com també l’elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Comptabilitza els ingressos i despeses necessaris per al normal funcionament de l’Associació, paga les factures aprovades per la Junta Directiva i gestiona la tresoreria. Presenta els comptes anuals i el nou pressupost a la Junta Directiva i, posteriorment, a l’Assemblea General per a la seva aprovació Porta un llibre de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Paga les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han d’ésser visades prèviament pel president, i ingressa el que sobra en dipòsits oberts en establiments de crèdit o d’estalvi.

Article 24

El Secretari ha de custodiar la documentació de l’Associació, aixecar, redactar i signar les actes de les reunions de l’Assemblea General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també gestionar portar el llibre de el registre de socis. 

CAPÍTOL VII. LES COMISSIONS O GRUPS DE TREBALL

Article 25

La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l’han de plantejar els membres de l’Associació que vulguin formar-los, i l’han de proposar a que n’han d’assabentar la Junta Directiva tot explicant i explicar les activitats que es proposen dur a terme.

La Junta Directiva s’ha de preocupar de fer el seguiment de d’analitzar les diferents comissions o grups de treball, els encarregats dels quals li han de presentar un cop al mes un informe detallat de les seves actuacions.

CAPÍTOL VIII. EL RÈGIM ECONÒMIC

Article 26

Aquesta  Associació no té patrimoni fundacional.

Article 27

Els recursos econòmics de l’Associació es nodreixen de:

  1. les quotes i derrames que fixa l’Assemblea General per als seus membres
  2. les subvencions oficials o particulars
  3. les donacions, les herències o els llegats
  4. les rendes del patrimoni mateix o bé d’altres ingressos que puguin obtenir-se

Article 28

Tots els membres de l’Associació tenen l’obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determini l’Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.

L’Assemblea General pot establir quotes d’ingrés o quotes periòdiques mensuals, que s’abonaran per mesos, trimestres o semestres, o anualitats segons el que disposi la Junta Directiva, així com i quotes extraordinàries.

Article 29

L’exercici econòmic coincideix amb l’any natural i queda tancat el 31 de desembre.

Article 30

En els comptes corrents o productes financers sense risc llibretes d’estalvis oberts en establiments de crèdit o d’estalvi, hi han de figurar les signatures del President, el Tresorer i el Secretari.

Per poder disposar dels fons són necessàries n’hi ha prou amb dues signatures. firmes, una de les quals ha de ser la del Tresorer o bé la del President.

CAPÍTOL IX. EL RÈGIM DISCIPLINARI

Article 31

L’òrgan de govern La Junta Directiva pot valorarà sancionar les infraccions comeses pels socis que incompleixen les seves obligacions.

Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus i les sancions corresponents poden anar des d’una amonestació fins a l’expulsió de l’Associació, segons el que estableixi el reglament intern.

El procediment sancionador s’inicia d’ofici o bé com a conseqüència d’una denúncia o comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta Directiva nomena un instructor, que tramita l’expedient sancionador i proposa la resolució en el termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que  de ser motivada i aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva, l’adopta aquest òrgan de govern també dins d’un període de 15 dies.

Contra les sancions per faltes greus i molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades hi poden recórrer, si el reglament intern estableix el procediment per fer-ho, davant la primera assemblea general que tingui lloc.

CAPÍTOL X. LA DISSOLUCIÓ

Article 32

L’Associació pot ser dissolta si ho acorda l’Assemblea General, convocada  amb caràcter  extraordinari expressament per a aquest fi.

Article 33

  1. Un cop acordada la dissolució, l’Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l’Associació, com a la finalitat, l’extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
  2. L’Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui necessari.
  3. Els membres de l’Associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos hagin contret voluntàriament.
  4. El romanent net que resulti de la liquidació s’ha de lliurar directament a l’entitat una entitat pública o privada sense afany de lucre, especialment dedicada a la gent gran. que, en l’àmbit territorial d’actuació de l’associació, hagi destacat més en la seva activitat a favor d’obres benèfiques.
  5.  Les funcions de liquidació i d’execució dels acords a què fan referència els apartats anteriors d’aquest mateix article són competència de la Junta Directiva si l’Assemblea  General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora especialment designada.

Footer

Associació:

Aula d’Extensió Universitària per a Gent Gran de Castellar del Vallès

Regidoria de Gent Gran - Portugal 2C
08211, Castellar del Vallès

Xarxes Socials

Patrocinadors:

Dades d'interès

Per consultar informació de les temporades anteriors aquí deixem un enllaç on podreu accedir al web antic.

Lloc web antic

Adreces d'interès

Universitat a l'Abast

Site Footer

Inici - Avís legal-Protecció de dades

Copyright © 2021 aulacastellar · Tots els drets reservats · Dissenyat per inpublici

Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord